Powered by Blogger.
RSS

Monday, February 15, 2010

2010 !! i LOve yoU!

SELAMAT DATANG DUNIA 2010 !!!


assalamualaikum...

setahun aku xupdate blog neh.. mcm2 benda yg berlaku sepanjang tempoh masa setahun..
Happy , sedih, marah, sakit ati, bahagia...smua dirasa...

Aku rasa aku akan still guna nama blog nih untuk share kisah hidup aku..wlupn xde skut paut ngn korg yg mmbaca tp mgkin sbgai kenangn aku sewaktu umur emas nti..

Ucapan pembuka tahun 2010..hehe

Dunia sentiasa berubah..apetah lagi manusia..
Aku berubah, dia berubah, fikiran masing2 berubah..
Kawan2 byk mmbntu aku kembali ke alam nyata dan menerima segalanya.
"YA ALLAH, JIKA BENAR DIA UNTUKKU DEKATKANLAH HATINYA DENGAN HATIKU..JIKA DIA BUKAN MILIKKU, TABAHKANLAH HATIKU DENGAN KETENTUANMU..."


Cerita pertama : Pilihan Hidup

Hidupku sbgai pelajar akan TAMAT dlm bln 4 neh.. dalam kepala tgh pikir nk continue belajar lagi or just trus cari kijo.. kwn2 aku rmai dh keje,pakai kete..ado hok nk nikoh dh ( laki la..puam xkisah sgt. bnda biasa bila dh umor >22 gak).. khas utk matyie kubang batu.hehe

Byk persimpangan dlm hidup neh utk kita wat pilihan.. sekali tersasar pilihan, myesasl xguna..so make the best decision for YOURSELF!!
Persimpangan nih akan tentukan ape yg aku akn jadi in d next 10 years..
plilihan - continue master OR KERJA??
aku dh bincang ngn family utk smbung master tp percayalah kita manusia hanya merancang..
Ape pilihan aku ye?? eemm..aku pn tgh pikir2 jugak ape yg aku akan tulis dlm blog nih setahun akn dtg..hehe

Cerita kedua: BuKit KEluaNG

Alhamdulillah..smpai jugak aku ke Bukit Keluang.. aku mmg suke terenganu..yg feveret negeri , after kelate la..hihi.. ombak kt pantai dia mmg best..siap ada gua sikit2..

Yg berjaya join trip nih 5 orang..en yo ( boss kami..hehe), aina(driver fish), asmat (temat turbo) and noli (en yo ehem2..heee) . Ramai yg plan sjo tp xjadi join.. xpow..dorg join pn laki xbtmbah jugop..still aku ngn en yo jugak. kami memegang watak pemBBQ yg ber...ja..ya..hahhaha.. aku sorg je yg mandi.. aku xkisah..stiap pantai yg aku pergi WAJIB mndi kecuali pntai yg mnunjukkan sifat agresif..huhu

Thax untuk korg semua especially besday boy ( boy lagi ke??) iaitu en yo yg mnymbut besday ke 26..hehe..smoga pnjg umor n murah rezki boss..n CEPAT KAWEN!..haha


aku yg tgh koya


Cerita ketiga:

Byk sgt cerita yg aku nk citer..huhu..len kali klu ade event trus tulis.. SORRY kepda sape yg baca ..serabut sikit blog neh..setakat menaip utk diri sendri supaya klu aku ade alzhemeir nati (mcm citer moment to remember la pulak) aku leh ingt sikit2 ag tntg ape yg aku spend sepanjang hidupku...dan juga utk tatapan generasiku d masa depan if aku dh tiada lagi di dunia ni kelak...

Benda2 yg best yg aku ingt n nk kongsi skang..

praktikal HUSM ( foodservice)


nutritionist pro yg memeningkan...haisssh..

A Moment to remember : citer korea pling sedih setakat nih yg aku pernah tgok...aku tgok kat DK2..anjuran student post grad..singgit je tiket..layan ngan megat n anas..thax anas blnje kacang..hehe


sedih OOoo T_T


Moto kesayanganku..BLACK??! huhu .. moto neh harga rm2300 je..second hand tp condition still ok la...xdop duit nk bli yg baru..hehe..siap dh ngn sportrim, saksoba baru, brek disc and tubeless..jadi le tu stakt nk g kg baru..hhuhu

my BLACK

Menaiki kereta kesayangan abahku..kereta buruk je tp masih boleh naek..xdop wat hal lagi setakt duk ngn aku neh..hehe..dgn kereta buruk ni la aku g praktikal, bwk adik jalan2 and mcm2 lagi yg xleh disebut sbb buleh menimbulkan sebak di dada..haha



permndngan dr keretaku di waktu pagi di jmbatan salor ke KB n K.kerian..


AIN UMAIRAH ( adik bongsu aku) msuk sekolah darjah 1..hehe..



ain umairah dan ma =)


Perlawanan PES 2010 yg berlangsung di umah pokmuda (sblum dia kawen..hehe)
Seramai 8 orang peserta terlibat tetapi aku kecundang di pusingan kedua atas sebab2 emosi yg tidak stabil waktu tu..huuuu~

Cikgu Die (kanan) VS ani (adiknya)


KARAOKE.... aktiviti paling diminati lupon soro xsedap..hahaha.aku tiada dlm pic sbb yg yg ambik pic.hoho

Geo, matkie n kwnnya.HEBAT!

THIS IS MY BEST FREN EVER!!!
- metmi

chelsea 3-0 arsenal 2009

SEKIAN SAHAJA UNTUK KALI NEH..ADE PAPE NTI AKU UPDATE LAGI =)
THAX FOR D ATTENTION...=)

1 comment:

SirGeo said...

yeeeeeeeeeeeeeha!!!!

at last keYOoo..
well...
1. jgn sedey..move on!!!
2. SMbung masTer la!!haha..
3. jom men DruM!!