Powered by Blogger.
RSS

Thursday, November 24, 2011

:: kisah cinta ::

*soory kalau ada ayat2 terlebih jiwang atau terlebih tunjuk baek ;p*

CINTA

C- cintaku yg satu
I- Impian kan nyata
N- Nikmat yg berbeza
T - Tanpa pengertian
A - Antara kau & aku

Tu mungkin definisi cinta dalam lagu..tapi ape definisi cinta bg awk?

Saya xpandai mmbaca atau mngira sebnyak mana cinta yg ada dlm hati seseorang...
Saya xpandai melihat raut rupa org utk melambangkan sifat cintanya...

Saya hanya tahu ape itu cinta..bila sy sendiri merasanya..

Ada org kata cinta Allah yg satu, paling indah, paling hebat, no1 dalam dunia...tapi berapa org yg membuatnya.. bagus sekiranya di zahirkan di lidah dan dihati..tapi lagi bagus klu di buat dgn perbuatan.. aku xmampu..terus terang..aku tidak seteguh itu..itu mungkin sekarang..masa hadapan, tiada siapa di dunia yg tahu.

Banyak cinta yg dilalui sejak zaman persekolahan, remaja, dewasa, smpai kawen, smpai tua dan sampai mati..

rileks sekejap, cuba renungkan nama2 seseorang yg pernah berada di hati kita sepanjang kita hidup.. berapa org? berapa nama? ;)

Waktu sekolah, suka tengok2..nk ngorat, xpandai..malu..
Masuk remaja..ada nset, ada fbook.. pandai ayat2..
Dewasa.. kenal2 kt tmpat kerja..kenal kwn kepada kwn..knl dr saudara mara..
PERKAHWINAN.... itu titik permulaan cinta yg sebenarnya...

ex- girlfren (ceewwahh~) aku ramai dh kawen..ada anak dh pun..biasela dlu2 cinta monyet..
kdg2 masa lampau mmbuat kita tersenyum :) sekejap nya masa berlalu..

Ramai yg bercinta tpi terkandas di perjalanan..tayar pancitla..abis minyakla..ada yg tiba2 mati enjin! mcm2 cerita klu berkaitan "KENAPA KORG PUTUS WEH???"

Ada jugak kwn aku yg pakwe dia kata dia mmpunyai penyakit kronik..pastu mintak putus sbb mgkina kn mati xlama lagi.LOL. smpai skrg aku rasa balak dia tu idup lagi..

Kalau xsuka, jgn terus terang xsuka..jgn bg alasan mengarut2.. korg sama2 bina cinta, jaga baek2, so kalu nk pergi pun bgtau elok2..

JIKA AKU BERCINTA DENGANMU, ADAKAH AKU BERJANJI AKAN BERKAHWIN DENGANmu????

Jgn terlalu yakin dgn jodoh, takdir, rezeki...smua tu bukan ketentuan kita..jgn terlalu yakin walaupun kita nk kawen esok dh..mcm2 blh jadi...

Ye, aku mungkin byk kali sudah putus cinta..xjadi dlm cinta..aku xsalahkan sape2.. sesiapa berhak memilih psngan hidup masing2...

Berkawan..rasa serasi, boleh bercinta utk kenal ati budi..lepas tu bgaimana kalau rasa kurang berkenan dgn perngainya?? tegur selagi boleh tegur.. klu xmakan tegur, cari laen jela.. buat ape pening kpala..

Aku jenis yg suka dgr problem org...xkirala laki ke pmpn.. aku bknla pakar hal bercinta.aku blh bg cdngan je..kdg2 masalah cuma perlu diluahkan..jln penyelesaian? selalunya org yg cerita msalah tu akn dpt pnyelesaian sendiri..dia cuma perlukan support..give her/him support.. we are just fren..dun wori, not more than that.


end note : jgn ditangisi cinta yg pergi sebab cinta baru pun sama rasanya..haha..itulah dikatakan hangatnya bercinta ;p

No comments: