Powered by Blogger.
RSS

Tuesday, November 19, 2013

Aku rindu kampung itu....

Aku rindu kg itu... yg aku selalu susuri paling kurang sebulan sekali..
aku rindu kg itu... yg penuh dengan sawah padinya yg hijau buminya..
aku sgt rindu untuk melalui jalan itu.. kecil tapi penuh gembira untuk sampai ke destinasinya..
aku rindu sapaan dan alu aluan dari tuan rumahnya.. begitu ikhlas menyambutku...

Sekarang kg itu hnya ku lalui di luar jalannya.. tidak mampu meneruskan langkah ke dalam susurnya..
Jauh sekali bertemu mata menyapa tuan rumahnya..
Sesekali hati terdetik untuk berjumpa.. tapi apakan daya ia telah tiada..

Satu hari nanti.. aku percaya.. pasti akan bertemu kembali..
walaupun bukan sebagai teman sejati tapi cukup sekadar melepas rindu di hati..

ku bawa tatapannya senyumannya sehingga aku mati..

No comments: