Powered by Blogger.
RSS

Monday, March 8, 2010

I have a dream....

Flash back zaman skolah menengah dulu..byk btol impian aku unuk family aku...

Selepas SPM....kebanyakan impian untuk family aku bertukar menjadi IMPIAN AKU...

Selepas Matrik...Impian aku mengambil alih tempat impian family aku...

Tahun2 di UPM..: aku asik fikirkan IMPIAN AKU yang hampir menjadi kenyataan...ada rumah, ada kereta, ada family sendiri, kumpul duit byk2 tanpa fikir impian family yg telah bawak aku ke tahap ini...

Sekarang aku ingin kembalikan IMPIAN KELUARGA aku....aku byk lalai ngn cinta untuk diri sendiri smpai aku lupa impian yg mmberi aku semangat....

Ya Allah, kurniakan aku hidayahMU agar aku sentiasa mengingat akan asal penciptaanku di muka bumi...

Ya Allah, kuatkan hati hambaMu ini agar terus berada di landasan yg betul menuju akhiratMU yg abadi...

IMPIANKU SEWAKTU KECILKU...ku catit disini agar andai ku tua dlm kekufuran, hidayahMU akan kembali mmbawaku ke dunia asalku...

1. Bawa ma dan abah g wat haji
2. Bina sebuah surau dgn duit sendiri
3. Hargai semua saudara2ku dan sentiasa berdoa untuk mereka semua..sewaktu skolahku, bibir xpnah tertinggal doa selepas smyg untuk ibubapa dan seluruh teman2, kwn2, saudara maraku samada yg masih idup atau yg telah meninggal dunia...

Aku ingin kembali ke zaman itu tp aku pn xtahu bila hidayahMU akan kembali bertaut di hati..

Aku sedar hidup ini tiada guna tanpa keluarga tercinta yg mnjagaku sejak lahir...Impianku adalah impian mereka.. CUCURILAH RAHMATMU KE ATAS KEDUA2 IBUBAPAKU SEMOGA MEREKA SENTIASA DIDALAM KEREDHAANMU DIDUNIA DAN KEAMPUNANMU DI AKHIRAT...AMIN YA RABBAL AALAMIN...

No comments: