Powered by Blogger.
RSS

Friday, September 9, 2011

Aku tak tahu!

Waktu petang semalam aku tgok video ustaz azhar kt youtube pasal kematian.betapa sakitnya kematian dan bekalan ape yg kita ada utk perjalanan yg jauh 'nanti'...

Dia kata kalau kita naek kapal terbang nk gi amerika, tentu jauh perjalanan..duk seminggu kat sana mesti pakai byk duit..perlu byk bekalan..tapi akhirat lagi jauh perjalanan..ape bekalan yg kita bawak???

Ni cerita pasal mimpi aku semalam...

Aku mimpi aku nmpak malaikat maut (lupe rupe dlm mimpi tp aku tau tugasnya mncabut nyawa)..dia dtg utk mncabut nyawa aku sedangkan aku rasa aku masih belum bersedia utk mati..

Dia kata mati xboleh tangguh...aku merayu mintak jgn ambil lagi nyawa aku..kemudian dia mencabut nyawa kwnku dahulu..aku tengok dia mencabut nyawa salah seorang rakan aku..dari seorang yg bergerak dan hidup, tiba2 terkulai layu dan mukenya melihatkan rasa yg sgt sakit..sape tahu ape yg dia rasa masa ditarik nyawanya?? aku semakin takut..

Tiba giliran aku...masa ni aku rasa betol2 aku tiada amal di dunia ini utk dibawa ke akhirat selepas mati...masa tu aku terbayang bagaimana keadaanku bila aku mati dlm keadaan sekarang...amal tiada..hidup dlm dosa dunia..aku jadi sangat2 takut utk mati di saat itu..

Dia berpaling padaku dan ingin mencabut nyawaku...aku skali lagi merayu menangis meminta dipanjangkan lagi umurku..bukan ku takut akan sakitnya maut tapi aku takut betapa hinanya jika aku mati sekarang..blum sempat bertaubat.. Aku pn xtahu bagaimana aku boleh berfikir begini walaupun dlm mimpi..takutnya Allah shja tahu..

Belum sempat dia mngambil nyawaku, aku tersedar dari tidurku...aku xdpt gambarkan perasaan bersyukur aku masa tu...seperti diberi pluang kdua...

Aku xtahu bila btol2 akan tiba ajalku..aku xtahu bgaimana nasibku di sana...aku xtahu..aku xtahu..

adakah terlalu gelapnya hatiku shingga aku sendiri dpt rasakan dosa sehingga dlm mimpi??.. aku tak tahu..




No comments: