Powered by Blogger.
RSS

Sunday, December 11, 2011

Aku & Buku

Bru2 nih, sblum g karaoke (kih3..sesama laki xpe ;p), aku sempat beli dua buah buku yg aku rasa best lpas dibelek2..

Tjuknye : Rezeki yg tidak disangka2 & Indahnya Kematian

Bukan aku nk kata aku alim,bertakwa, tawaduk atau sbagianya yg manusia suka guna utk og yg baru nk stat buat baek.. tapi aku nak share isi berita buku nih ngn kekawan nti..

Aku dh baca lebih separuh yg REZEKI YG TIDAK DISANGKA2..

Buku ni lebih kepada perangai aatau sikap yg perlu ada pd mnusia dlm mencari harta.. xkirela harta dunia atau harta akhirat..

Banyak bercerita pasal rezeki...kesihatan, kesenangan, anak soleh, suami& isteri yg soleh..itu juga rezeki...

Antara tips2 yg diberikan adalah sentiasa beristighfar iaitu pohon keampunan dri Allah...tu salah satu cara nk lancarakan perjalanan rezeki kita...selain tu, sentiasa bersedekah...

Banyak aku nk share pasal buku tu tapi aku blom btol2 buat coretan isi penting..

Yang pastinya, aku sgt suka buku tu.. bnyak benda yg dia share, dia kupas(bkn mcm kupas bawang) ttg rezeki kt dunia..

nati aku nk post kt FB ape yg penting2..bukan utk tunjuk baek atau BAJET berubah ke arah baik..tapi more kepada sharing..info2 yg aku dpt,ape slhnye aku share..mne tau ade org yg ambik faedah dr ape yg aku share..free je pahala..huhu..korg xnk ambik kisah,lantak korgla..bkn smua org sama..

*so,sesape yg xsuka aku post benda2 baek kt fb, xpayahla "like" status tu..bkn aku mtk korg like..aku just nk share ape yg aku dapat..semoga aku sdiri yg dpt faedah nti..insyaAllah..*
:)

Nati aku share pasal Buku2 neh kt next post bila aku dh kupas satu persatu (kupas lagi...) isi penting dlm buku tu..yela..xkn aku nk fotostat pulak kan..klu ade sape2 nkpinjam, bgtaw..aku sgt bermurah hati sbb benda baek, akan becambah2 bila di kongsi...

SO...nk tahu rezeki kita..tgu next post..benda mudah, tapi bkn semua org blh terima sbagi nasihat.. ;D

No comments: