Powered by Blogger.
RSS

Thursday, December 15, 2011

Mencari yang pertama..

Salam..aku xde post lagi pasal buku baru yg aku beli arituh..bru habis bca yg first pasal rezeki tu..

Xsempat baca sbb tgh sibuk survey rumah utk dibeli sbgai aset pertamaku.. penat cari rumah yg paling berkenan di hati slpas perginya rumah pertama dlu..TAKKK..aku xsedih dah sbb bukan rezeki aku..tapi aku jdikan rumah tu sbagai benchmark utk bli rumah laen..at least tau harga market, proses2 terlibat n segala kos2 yg perlu ditanggung.

Ya, mungkina ku terlalu muda utk mencari rumah..tapi bg sesetengah org, umur 24 -->25 (2012) bukanlah umur budak2 lagi..byk kena fikir utk masa depan..xstat skrg, ntah bila blh stat...nati nk kawen lagi, ank2 lagi..kalau beli skrg pn rsanya xkan rugi sbb rumah tu blh duduk and aku cari rumah yg pling dekat ngn tempat kerja... ada target aku tapi segan nk tulis..simpan utk diri sendiri jela..

Pilihan yg aku ada sekarang..join bida rumah lelong atau beli rumah yg dh siap.. rumah bida problem dia sbb kna sdiakan bank draft 10% dr harga rumah..aku mls nk kuarkan terus dr asb sbb dh ujung thun mgkin dividen dpt.. so, tgh pikir lagi..tlefon ma aku pn jwpannya "ma mane tahu benda2 mcm ni..tanyela pomuda mu tu..".. So... xpela..aku ambik kputusan xbida lagi..

Lepas buat solat sunat istikharah, aku cuma tawakal jela..dh usaha nk cari yg terbaik.. smoga apa yg aku dpt mmg terbaik UTK DIRI AKU.

RUMAH KEDAI 3 TINGKAT

Rumah yg akan aku tgok petang ni kat taman sri sentosa...rumah kedai 3 tingkat.. area kawasan majoriti melayu....tempat dekat ngn highway ke shah alam, KL, sunway, sremban n smua kwnsan laen...dahla btol2 tepi jalan dekat cabang antara highway2 ke pusat bandar n seremban..mmg besst...dh berbual ngn makcik yg tgl lama kt area tu tadi..tnya2 psal cerita area sini supya sng aku wat kputusan nnti..dia kata area ni xde kes macam2..smua okey..klu kes curi moto tu kt mana2 pn ada klu xbtol2 kunci n alarm..parking kereta byk..kedai byk..kedai durian pn ada..hehe..sng klu bini mngidam nk mkn durian ;p.. makcik tu pn ada beli rumah area situ..harga dia ambik dlu rm58k..tapi dia dh abis bayar dh pun (nenek cucu 12 org..).rumah dia kt blok blakang..aku xnk blok tu sbb tlalu blakang..smlm dh tgok sbijik..cantek n luas tapi xbest sbb blakang..yang ni blok tengah2..dekat ngn kedai mamak.. so, dh survey area smua, petang nih aku nk naek rumah lak..nk tgok dlm rumah..pkol 6ptg ni.. rumah tu skrg ada org sewa..rm400/month.. aku kna bincang ngn ajen cmane nk naekkan sewa rumah..kih3..(bukan kejam tapi ikut ekonomila...)...mintak2 smua berjalan dgn baik..klau mmg rumah tu ditakdirkan utk aku, kira aku anggp tu yg terbaik utk aku...kalau tidak,pasti ada yg lagi baik! Dengan izin Allah ;)

Kalau betol2 jadi ngn rumah ni, nnti aku upload pic ek..:D







No comments: