Powered by Blogger.
RSS

Thursday, December 15, 2011

Aku hanya berkongsi (:

Aku bkn nk tunjuk alim, nk tunjuk bertakwa atau nk tunjuk baek..kwn2 smua kenal aku macamana..just nk share info pasal harta dr sudut pemikiran aku skrg la..

"alangkah ruginya kalau bertambun harta dunia tapi akhirat ntah kemana"

" Duit berjuta2 dlm bank, rumah berpuluh2 bijik, kereta byk, tapi kalau tetiba mati sebelum sempat umur beribadat (selalunya org pikir umur 60+) atau sblum sempat bertaubat.. apa yg dibawa??? bukan smua org berduit jahil..org kaya yg beriman lebih baik dr org miskin yg beriman.. So, kalau harta dunia rasa2 dh xhabis makan tu, cukup2la.."

"kejarlah dunia tapi jangan lupa akhirat..ada yg kejar dunia, dunia semakin lari..akhirat pn ntah kemana"

* Rasulullah pn berpesan supaya sentiasa bertaubat..macamana kalau bertaubat dan kami mengulanginya dan bertaubat lagi?? Rasulullah menjawab, "teruskan bertaubat, semoga lama kelamaan syaitan keluar dr hati kamu" *

Ada satu pepatah yg aku suka baca...ada Dr kt fakulti aku post kt fb..dia tulis lebih kurang mcm ni.. " jadikn waktu sembahyang tu sbgai waktu utk bercakap dgn Allah" NICE SHARE DOC! ;)
ia terlekat di hatiku.. mugnkin walau dengan share benda yg kecik, ia memberi kesan besar kepada pembacanya..1juta yg membaca, xkan xde seorang pn y trsentuh??

AKU BUKAN NK TUNJUK PAPE..AKU JUST NK SHARE..

No comments: