Powered by Blogger.
RSS

Tuesday, December 6, 2011

Hujung tahunnN~!

Hujung tahun nih..macam2 bermain kat kepala aku..2011 hampir melabuhkan tirainya...2012 melambai-lambai.. yg berlalu biarkan berlalu..mulakan hidup baru..*Oopss no jiwang2 ;)

Emmm..tahun nih...2011..byk peristiwa penting berlaku.. yg happy..yg sedih..yg memberi harapan..yg diberi harapan..yg menghancurkan perasaan..yg dihancurkan perasaan..yg disayangi..yg dibenci..yg diberi harapan baru..yg diputuskan harapan..MACAM2..

Sekarang.umur aku masih 24 tahun..tahun depan 25 dh..bukan nk kira umur utk pikir kawen tpi kira umur utk kumpul harta..cari aset2 dlm dunia(lebih logiknya, malaysia je..hehe)

Aku jenis yg terburu2..smua benda terburu2..beli, jual,baiki,bcinta, putus, smbung, cari laen, putus, becinta, cari lagi.. blablabla..smua terburu2..seperti sudah tiada hari esok utk buat smua tu..

LAst2 benda yg bermain di kepala ku ini kembali kepada cari duit...kol ma aku..ckap nk beli rumah flat...mak aku gelak.."eh, arituh kata nk kawen..ni nk beli rumah pulak..dah xrasa nk kawen dh??" hhuhu..*translasi bahasa*

Bukan xnk kawen tp biarla dlu..rasa nk cari smua dlu..ada aset byk2..kawen pastu rileks..biar masa berjalan smpai satu masa aku sudah dpt ape yg aku investkan selama ni.. investment ape?? biar aku ngn isteri aku je tau dlu..bukan MLM, skim cepat kaya atau pelbagai skim mngarut2.. aku byk berfikir..dan idea aku kdg2 memberi inspirasi tntg baek buruk sesuatu investment..Alhamdulillah...kdg2 Allah bg petunjuk bg setiap benda yg aku fikirkan..

Pelabagai "trick" yg aku dan pakcik aku reka utk pusing2 duit..yela..kami ni org yg kurang duit..nk kena fikir byk sikit..fikir jln nk cari duit..but dont woryy, kami xmintak duit anda.hehe

Mcam2 yg difikirkan dgn duit gaji yg terhad ni... nk kata xde lgsung, tipula..tapi kami pn nk merasa fish n chip jugak nti tua...hehe..DUIT oowH DUIT..opismate aku pn mnyesal sbb xbuat investment awal2 masa muda dlu..duk asik layan enjin kete.hhuhu..xpe, never too late for u babeh! blom 30 thun lagi..org kata ni masa joli..tpi bukan aku kot.. elaun joli dh disimpan tiap2 bulan..

if lama xnmpk aku kuar rumah or g melepak mane2 tu mksudnya elaun joli utk bulan tu dh abis la tu.haha.


Bila aku nk tulis pasal duit, smpai malam pn xhabis..ntah ape yg best sgt ngn duit tu.hahaha..mcm ni la karya si penulis yg bukan dr kturunan kaya..tpi jgn sedih, kami xpernah meminta..anda beri, kami ambik.hehe

sampai sini saje dlu utk otak fikiran aku pasal duit...nanti2 aku citer..LOL :)


No comments: