Powered by Blogger.
RSS

Tuesday, July 12, 2011

10 minit je.. :-(




Balik2 dr UM kol 10.30mlm, lepak2 ngn pokmuda dulu...dlm pkol 11.30 mlm, mata aku ngntok sguh dahh..xlarat dh nk bukak..haishh...smyg isyak pn blom lagi.."bangun awal la pagi esok, smyg isyak.." kata hatiku...

Kadang2 kita tidak tahu akan Kuasa Niat terhadap mental dan fizikal kita. try niat sbelum tido utk ape2 aktiviti supaya xterlewat..contohnya...

“Sahaja aku tidur untuk bangun awal pagi untuk melakukan solat subuh kerana Allah Taala.”

Hebat bukan? Sekiranya kita berniat dengan ikhlas, kita dengan senang-senangnya akan terjaga tepat pada waktunya atau sebelum waktu Subuh. Di sini sekadar peringatan sesama kita kerana kita sama2 manusia perlu saling mngingati rite? ingtkanku bila aku lalai...


Alhamdulillah, niatku termakbul bila aku btol terjaga pukol 5.30pagi..subuh dalam 5.45pgi..cepat2 aku bgun smyg isyak dulu..lega rasa hati sbb sempat smyg isyak..syukur xterhingga aku..alhamdulillah..alhamdulillah.. lepas smyg isyak, terus tunggu subuh..msj apple dulu spatah supaya dia xbising2 nnti bila dia kejut sy xagkt kol..dh bgun dh rupenya budak tu..uhuhu..

Rasulullah S.A.W bersabda maksudnya: “Sesiapa yang menunaikan solat Subuh, maka ia berada dalam jaminan Allah SWT. Kerana itu, janganlah kamu mencari jaminan Allah SWT dengan sesuatu (selain daripada solat), yang pada waktu kamu mendapatkannya, lebih-lebih lagi ditakuti kamu tergelincir ke dalam api neraka.” (Hadis riwayat Muslim)

Balik smyg subuh, rasa mengantuk sangat2...trus landing n sleep..smbil memeluk bantal golekku..^__^..

dlm kol 7pgi..mcm biasa, nsetku sudah bdering dan mcm biasa tahan telinga pagi2 kena bebel.(immune dh ..werrkk! =p)..huhuhu.. "10 minit lagi ek..." rayuku..huhu.."xde spuloh2 minit..bangun~" dia mmbebel lagi..lepas dipujuk rayu selama 5 minit akhirnya aku diberi masa utk tidur lagi 10 minit..tolak 5 minit pujuk ryu td, tinggal 5 minit je..huhuhu..

terpksa ambik inisiatif, pura2 bangun tido..hehe..sorry sjuta kali sorry sbb tipu pg td..mngantuk sgt2..sooryyyy lagi skali..tapi sy xtipu time nk pegi ofis tu..theeenn..aku sedar2 jam aku kol 8pagi dh..huhu..aku masuk ofis 8.30pgi..tpi yg bestnye jam aku tu cepat 20 minit..so aku dpt extra time.. =) nk pergi ofis..naek muto buruk aku....bismillahhirrahmaanirrahim...mulakan langkah ke pejabat....

Untuk awak,
Tq sbb kejut sy pagi2..Tq sbb sudi mmberi bebelan motivasi setiap pagi n tq utk segalanya.. =D

u r my best fren everrrrrrr!!!!! eveerrR!!! ^__^!!

untuk sesiapa yg ingin amalkan

Justify Full

No comments: