Powered by Blogger.
RSS

Tuesday, July 5, 2011

Mencari iman dalam kehilangan =)

1) Rasa lebih dekat ngn Pencipta (walaupun bkn ustaz tp better than before)..perubahan ni yg aku rasa paling best sbb dunia byk lalaikan aku..aku punyai segalanya tp aku lupa siapa yg memberinya..sekarang satu nikmat dunia ditariknya dan diganti dengan nikmat aku aku rasa tidak ternilai harganya bg seorang hamba yg hina mcm aku...ia datang waktu aku betol2 memerlukannya... waktu susah org cari Allah..sama macam aku..tapi aku berdoa semoga Allah tetapkan hatiku, istiqamahkan perbuatan baikku, lindungi aku dari segala kejahatan hati...amiin

2) dulu aku agak nyanyuk..byk benda aku terlupa dan tertinggal...aku rasa mungkin tidak mnjga pndgan mata dan byk lupakan Allah..jadi Allah pn bg aku terlupa segalanya..ALHAMDULILLAH......sekarang aku rasa sangat aktif..otak pn xbyk berfikir mcm dulu...so, aku lebih bg tumpuan dan xnyanyuk mcm dulu dh..hehehe..kna byk ingat Allah neh =)

3) dulu aku rasa aku xperlukan ape2 dh dlm dunia sbb aku ada segalanya dah...aku jadi lupa sbb aku dh xade ape lg nk dikejar..sekarang aku rasa byk lgi bnda dlm dunia yg perlu aku terokai..byk lagi bnda best yg aku blh buat bila tiada yg mengongkong dan mmbuat spot check setiap masa..hehe..aku masih perlu byk belajar pasal kehidupan sbb kehidupan ini tidak statik..ia bergerak bersama masa dan usia..

4) aku dpt knal perangai manusia, lebih2 lagi perempuan sebelum bergelar suami...InsyaAllah, aku akan memberikan yg terbaik utk isteriku nnti...byk yg aku belajar..banyak...

5) InsyaAllah , Dia telah menjnjikan jodoh yg lebih baik dan sesuai...aku percaya pada janjiNYA... =)

No comments: