Powered by Blogger.
RSS

Monday, July 25, 2011

Petang itu sangat Bermakna

Aku sangat sukekan taman rekreasi keluarga..suke tgok telatah manusia pelbagai peringkat umur...yg muda dgn datingnya..yg tua dgn taici dan poco2 nya..yg kanak2 dgn permainannya..yg pasti semunya membuat 'petang itu sangat bermakna'...sepetang di Taman Jaya, PJ..

Kenapa?

1) dapat bersama apple jalan2 kt taman rekreasi.. xnk citer lebih2 sbb jalan2 kt taman ngn seseorang yg disayang mmg prsaan yg xdpt digambarkan..* wlupn kdg2 terpandang awek laen..kantoi ngn apple*wink3 ;p

2) menghirup udara segar...fuuuhhh~! berbekalkan hidung yg besar ini, aku dpt mnyedut udara sepuas2nya..berlaku pertukaran antara oksigen dan karbon monoksida di peparu lalu berlaku bla bla bla bla...best~!! sesungguhnya aku sgt sukakan udara segar =)

3) dapat tgok auntie2 menari poco2..semngat btol dorg..pakai lau industan..mcm mnari2 pn ade..lalu berlaku pergerakan kepala mngikut rentak irama..huhu..makcik! nk joiiinn~! tp sy xde baju pinkkk...

4) dapat tengok org memancing atau mengail.."tau mengail??" (perkataan itu cuba ditranslate oleh apple stiap kali dia mnggunakan bahasa kedah nya..huhu) orang tauuu laaaa... sekeh kang...
banyak ikan talapia abang tu dapat..aku cuba g tgur..kecek klate laluh..dia pn kecek klate jugak...ooowhh..org kelantan..hehehe..byk dapat ikan..dalam 1 guni beras yg 5kilo tu..betoolll...xtipuu..xcaye tnye apple..haha..*huhh! abg mngail ikan pn dia nk ngorat*

5) berposing2 maut di tasik dlm taman tu...malu wehh nk ambik pic pmpn posing2 maut neh..aduihh~ wat2 xtau jela.. test nset baru apple..C5-03..cantikkkkkk~ tgok g beli ngn sape.hehe..jom bergambar...gambar setakat ni dirahsiakan lagi demi mnjaga nama baik persatuan buah2 sedunia ;p

6) tgok org bersenam menimbulkan kembali rasa ingin bersenam supaya badan lebih sihat dan mngelakkan 'gendon'...ape tu gendon..buncit la..hampeh~! patut ke aku yg tough dan bersixpack ini dipangil gendon oleh budak bawah umur sperti buah merah itu??! PAPEPUN, SMUA YG DIBUAT, KAMI ANGGAP GURAUAN..XSIMPAN DALAM HATI ..okey, kembali kepada bersenam..nnti aku nk g joging (xbest tp kna pksa) n maen bdminton (aku suke) kt sna petang2..tenangkan fikiran dan berpeluh.. ^___6

Yang sangat pasti, aku epi sgt petang itu..mau pergi lagi..mau pergi lagi ...

Sesape yg blom pernah smpai, sila2lah menjenguk..yg dh bosan kt situ, sy suggest gi taman laen pulak..taman astakona ke..hehehe..

Thax sbb sudi baca post ini n berbahgia selalu ...=)

No comments: