Powered by Blogger.
RSS

Thursday, July 7, 2011

Fence sitters ( -_-)!



Fence sitters ataupun "duduk atas pagar".... mengapa aku mmbuat post pasal benda ni..eeemm..mungkin sbb org asyik tnya aku parti mana? biru hijau? uhuhuhu... yela, kwan2 smua dh umur yg layak mengundi dan asyik ckp pasal politik shaja..aku? xtau nk cakap ape..ni koemn aku..

1) duduk atas pagar bukan bermakna "tiada pendirian" kerana itulah pendirian aku...bagi aku setiap org ada hak sndiri utk memilih..adakah memilih itu wajib? jawapan aku -TIDAK- politik sekarang xsama mcm politik zaman nabi..so, jgn samakan ia ye kawan2..

2) org marah jika kita sbgai mahasiwa xpilih dan xnk tahu menahu pasal politik kerana kata mereka kitalah penentu corak masa depan negara..buta politik! itulah ayat mereka yg suka mengata org yg xnk ambik kisah...bg aku, mahasiswa dtg ke u utk belajar..blajar ilmu dunia, akhirat, politik, ekonomi n laen2..politik juga ada masuk kaaaan~ xsalah tau pasal politik tapi salah jika menuduh org laen buta politik...smua org tahu politik byk rencah, ragam, propaganda n laen2..salah ke mnjadi fence sitter jika kita tidak yakin pada kedua2nya? =)

3) sy bkn dr kluarga senang, so sy if dpt bantuan kerjaan pusat atau kerjaan negeri itu satu kesyukuran..xkisahla dr parti mana... yg penting mereka ikhlas mmbantu..jika terlalu taksub ngn hijau, nnti susah nk dpt sign anak2 nk blaja n dpt bantuan kerajaan..if terlalu taksub ngn biru, nnti susah nk dpt bntuan sbb duduk di negeri hijau =) orang yg berduit n kerja sndiri xpernah kisah jika mereka taksub dgn mana2 parti sbb mereka rasa mereka xbergantung pada sapa2...realitinya, ramai orang yg hidup sedehana dan masih memrlukan bantuan berbanding org yg kaya dan mewah tnpa perlu bntuan mana2 pihak..

4) org tnya sy parti mana, sy sndiri xtahu nk cakap..salah ckp kang xerat lak silaturrahim..sy slalu gelak2 je bila org tnya dan kadang2 jawan "entah..dua2 sama je"... sy tidak merujuk kepada mana2 pemimpin parti kerana sy tahu mereka cuba bgi yg terbaik utk negara..kadang2 org bawah2 yg byk songlap....xkisahla sape songlap sbb dosa, halal,haram masing2 tanggung...yg penting..aku fikir mana2 parti politik pn memperjuangkan politik dan kemajuan atas kepentingan diri atau sape2 yg terdekat dgn mereka..walaupn bukan semua mcm tu tp kebanyakkannya mcm tu =) thax byk2 kepada wakil2 politik yg betol2 berjuang utk rakyat, nk tolong org susah dan memperbaiki kemudahan utk semua rakyat..bukan segelintir yg berada di pusat2 bandar dan kaki bodek shj =)

kuma2 atas pagar =)

Kesimpulan
Buat masa sekarang, aku xrasa lagi utk terlibat dlm mana2 parti politik....kelebihannya? aku blh berkawan dgn sapa2 tnpa perlu aku fikir dia adalah seteru aku atau tidak...layan je sape2 nk borak pasal politik..aku xbuta politik sgt la..saje buat2 xtahu sbb xnk keruhkan suasana n nk dgr pendapat masing2 ttg parti masing2..aku campur adukkan kedua2nya dan kesimpulannya, aku FENCE SITTER =)
itulah pendirianku...

No comments: