Powered by Blogger.
RSS

Sunday, August 14, 2011

15 hari menuju RAYA..dh sedia?

Alhamdulillah..genap 14 hari dh bpuasa..harinih ari ke 15..nk masuk fasa kedua dah..smlm bulan hmpir purnama..InsyaAllah, mlm nih purnama penuh sbb setiap bulan pada 15hb dlm kalendar islam akan berlaku purnama penuh..

Semalam hujan lebat... dlm kol 12 xhujan lagi sbb time tu aku xtido lagi..aku pn xtau kol bpe stat hujan..patutla syok je tido..sdar2 kol 5 pagi..bangun sahur..lepas smyg subuh, aku golek2 balik..rugi g kje awal2 :p

Harinih agak sakit perut tp blom mencapai tahap diarrhea sbb blom cukup ciri2 diarrhea..hehe..mungkin sebab nasi kerabu atau air keladi yg aku beli kt Bazar Ramadhan Serdang semalam..makan kat perkarangan PUTRAJAYA..canteknya suasana waktu malam...bercahaya..huhu.. teringat dtg ngn kawan2 UPM utk berbuka puasa free kt sini dlu ;)

Dalam kereta duk nyanyi2 lagu raya ngn apple.. walaupun ada 15 hari lagi sblum raya, tapi semngat balik kg dh ada..xsabar nk drive balik klate..perasaan yg sgt best bila dh nk smpai rumah..waahh..tahun ni Alhamdulillah dapat duduk rumah yg baru renovate..raya nih InsyaAllah nk tambah perabot dlm rumah..sofa..meja makan..

Ada orang kata,.." eh, budak nih byk dh kuar duit utk keluarga dia..nti kalau anak aku kawen ngn dia mesti susah hidup dlm hutang dgn bank"..
Aku bagi jawapan.." sy xmnyesal sikit pun pasal harta jika untuk keluarga sendiri..walau seposen yg saya bagi, hanya dri Allah sy minta balasan.. rezeki bukan hnya milik sy tpi milik keluarga sy jugak..sy hutang dgn bank, sy bayar..biarla smpai mati pun..xbleh ke bkorban Rm*** selama 20 tahun sdgkan diorg membesarkan sy selama 24 tahun??? "

Ingatla kawan2 yg masih ada ibubapa...sayangi mereka, hormati mereka..bahagiakan mereka walau dgn apa jua sekalipun..walau bkn balasan duit yg mereka inginkan tp jauh dlm sudut hati mereka, ada perasaan ingin merasa hasil anak2 mereka..tunjukkan anda boleh merubah nasib keluarga kandung anda sebelum anda mmpunyai keluarga sendiri juga nnti..

Harta xdpat dibawa kemana..cukup mkn di dunia je..
satu hari nnti bila mereka tiada lagi, tanyakan pada dri masing2.." adakah aku cukup membahagiakn mereka sewaktu hayat mereka? dpt ke mereka merasa hasil anak didikan mereka? adakah aku akan hidup kaya raya bila mereka tiada hanya sebab xperlu hantar duit setiap bulan? "

15 hari lagi menuju hari lebaran aidilfiri

mungkin ini raya terakhir anda bersama mereka..siapa tahu..


No comments: