Powered by Blogger.
RSS

Thursday, August 4, 2011

inCik PoliS !! jgn kejar lagi!! wuUUu~

Peristiwa ini berlaku semalam (4/8/11) jam dalam 11 malam...time tu tgah nk gi beli makanan sahur..mat punyela mengantok tapi aku gagahi jugak demi hari esok..

Malam nih rasa nk ajak sekali arman( budak rumah aku) pergi beli makanan sahur..dia dh ade makanan dh..tunang (baru bertunang tuuu~ wink3 ^_^) dia yg masakkan utk dia..berbuka n sahur pn tunang masak..adoi bertuahnyeee...aku tnye dia, mcamana beza yg ni ngn awek dulu? dia jawab.beza! mcm langit ngn bumi ..hahaha..begitu hyperbola kehebatan tunangnya itu ataupun hnya menyatakan betapa bencinya dia kat exgf dia dlu..huhu

aku dh siap2 nk kuar..pakai sluar pendek celoreng askar aku bersama baju jersi malaysia training kaler kuning...arman pn pakai short (3 suku la..aurat kna jaga ;p) bersama baju t shirt.. dengan megah aku kate "MALAM NIH XPAYAH PAKAI HELMET PN XPE..dekat je pntai dalam tu.."

kami pun keluar bersama rmbut yg pacak nk pacak nih..bajet rmbut xkacau r sbb xpakai helmet..terasa kamila org pling cute kt kampung pasir tu..

Baru keluar simpang sikit, aku mcm ternmpk kereta waja ade bonggol atas belakang..mcm POLIS..arman kate selamber je..malam2 n jalan kg mcm ni xkan dia nk saman..so, aku pn selamber la...jalan sgt damai dan sgt sunyi dan sgt lurus... peronda pn smpai tepi aku..aku wat xtau je...dia ke depan sikit then slow2 dia berhenti smbil mmbuat isyarat ke tepi..MAMPOS! hari tu je bru kena saman..aku xmau kena lagii...! duit blh simpn bg ank buah..huhu..

Dengan kuasa turbo yg ada pada moto EX5 aku, aku memecut dengan lajuuuuUUuuu~!!! xhirau dah..jadila ape nk jadi... Polis tu tgok kami lari, trus dia kejar ngn kereta waja beliau..yg bestnye, siap pasang SIREN lagi ! giler..ingt gurau2 je..laju dia bawak..dia potong aku..aku potong dia..berlaku 2x sesi potong memotong sehinggalah smpai bawah jambatan..dia potong canteeeeekkk depan aku..pastu ZUUPPPP! sekat depan ngn kete...berderau bola roma aku...kalau dapat kt dia,pling kurang pn kena penampor sebijik + saman sekali...tapi aku NEKAD! lari selagi boleh...

aku pun pusing moto lari patah balik...jalan sangat lurus..klu EX5 vs WAJA ...memang dh tau pemenang...aku memang nekad nk lari..terjun sungai pn terjun sungaila..lepas aku patah balik bawah jambatan, dia xdpt pusing dh sbb tersekat jln sempit sikit...Fuuuhhh~! aku tgok2 belakang dia kejar ke x..kalau kejar lagi, masak akuuuuu~! tgok2 dh xde..lega Allah saje yg tau..terseksa jantung aku..

Tapi Alhamdulillah...smua okey kot..okeyh..nanti aku smbung lagi..ade klinik ibu mngandung lak tiba2 kna cover orang..ish3..k, tata =)

No comments: