Powered by Blogger.
RSS

Tuesday, August 2, 2011

TerinGat keNangaN puasa kaT alOr seTar

Kedah Medical Centre aka Pakar Utara

Rasa tiba2 rindukan alor star...sape xtaw alor star kt mane sila rujuk buku teks tingkatan 1 balik...Sudah setahun masa berlalu..skarang bulan ramadhan menjelma kembali...baru je aku rasa berada di bulan ramadhan tahun lepas..berpuasa di Alor Setar, kedah darul aman ...masa tu bekerja sebagai catering dietitian kat Kedah medical Centre under Besta Foodservice SDN BHD...

Ape yg best masa puasa kt sana....

Aku tinggal bersama boss aka manager aka anuar ahmad..skrg dia manager foodservice kt hospital penang...bersama aku juga, staff service iaitu Busu dan Head Chef iaitu Chef Isham Haris..hehe..nama pnuh tu cheppp... faveret kami ialah lepak2 maen *pokdeng* mlm2..aku rase bulan pose kami stop kot sbb mnghormati bulan pose..huhu..(aku pn xingt..agak jahil tapi suke2 je..hilangkan bosan ;p..tobat dh..xbuat dh... )

Sahur pulak selalunya dlm pkol 3 atau 4 pagi lpas lepak2..jarang sgt atau xde lgsung kami tidur dlu bru bgun g sahur.bos aku suke tgok cite hindustan..2,3 vcd skali beli..layan hindustanla kami pun..hehee..~! .slalunya lepas2 tgok movie ramai2, kami akan kluar g KEDAI NASIK KANDAQQ.. dlm pkol 3 pagi pn ramai orang lagi...lepak2 sana smpai kol 4,5 pagi... duk pau rokok bos..sori bosss..hhuhuuhu..feveret boss aku tu adalah teh ais! wajib 3-4 bungkus 1 hari...bulan pose aku xtaula cmane ;p

Petang2 pulak prepare utk berbuka puasa..pergi bazar kat stadium alor star..ramai 'kueh-mueh'..manis2..huhuhu..puasa2..jgn tulis mngarut2 ;p satu lagi bazar yg aku suke pergi adalah yg dekat ngn kolej islam alor star..sana kecik sikit, so org xramai sgt..xpyh blaga2 bontot stakat nk beli kueh2..amaaann~

Kat belakang KMC ade sungai besar..kat situ mmg ramai pak guard yg mancing ikan aka "mengaii" (bukan mngail..;p) besar2 jugak dpt ikan..sonok tgok dorg mngaii..smua hepi2..

Kmudian g berbuka kat dapur besta ramai2 ngn staff..bestnyeee~ ramai2 bukak pose...staff meal pn sedap chef masak..hehe..makan smpai knyang ramai2.. lepak2 pastu smyg maghrib kt KMC je...

Alor Setar..kenangan bersamamu tidak akan aku lupakan..ku abadikan di sini untuk memori terindah =)

1 comment:

Anonymous said...

salam..boleh tahu. sekarang still bekerja sbg catering dietitian dekat KMC ke? sebenarnya saya baru graduated and looking for job as catering dietitian. mcm mana nak apply kt besta KMC. harap saudara dapat membantu. terima kasih. can contact me via email, shahirah_shukri@yahoo.com