Powered by Blogger.
RSS

Thursday, August 11, 2011

Kehidupan Bekerja

Kehidupan selepas zaman belajar adalah sangat2 membosankan..

bangun pagi ---- kerja -----balik kerja ----tido---bangun pagi --- kerja---balik kerja---tido---

Bagi yg tengah belajar, nnti korang akn rasa ape yg aku rasa kecuali korang betol2 dapat kerja depan rumah korang...

Bila dh kerja :

- xde masa nk lepak2 ramai2 ngn kawan2 mcm selalu

- xde sesi luahan perasaan bila frust atau tertekan..pendam sorg2..

- xde masa sangat nk bermain, bersukan...gelak2 mcm kawan2 kt u...

- kerja yg bertimbun sebagai pengubat duka

- mula pkir nk blajar balik

- mula rindukan masa2 bsama kawan2 kt u..

- mula fikir nk kumpul duit..pening kpala lagi klu anak sulung..redah sorg2 jela..

Cara aku menangani kebosanan :

- beli PS2 (pakcik aku pakai pulaaakkk..)

- beli kete nk jalan2 ( habis duit buh minyak plak..)

- maen bola petang2 (dh lama stop sbb xminat sgt dh)

- join program jabatan (tu pn jarang2 ..sllunya wal tahun byk program)

- fikir masa depan..
"bila aku umur 40 nnti, aku mcm ni lagi ke??.. duduk kL lagi ke"

- maen facebook..komen2 org punye wall...

- tulis blog utk diri sdiri.. ;)

NANTI KORANG TAHU SUNYINYA HIDUP BEKERJAYA NI SEBELUM ANDA BERUMAH TANGGA...




No comments: